|
|
|
|
Woonschip IJSSELSTROOM Beurtmotor Onderneming X Leendert |
|
|
|
|
De eerste motor van de IJSSELSTROOM was een 24 pk 1 cilinder van RENNES petroleummotor met een liggende cilinder.
|
Het schip
was sinds 1955 voorzien van zijn 2de motor, een KROMHOUT
2K3, 2 cilinder 2-takt dieselmotor
uit 1952. Deze gaf 40pk aan de schroef bij 500 omw/min. De
rechtsdraaiende motor was voorzien van een mechanische
koppeling en
startte met druklucht. |
De
elektriciteitvoorziening van de IJSSELSTROOM
komt uit 12 zonnecellen 650 watt piek (24V), een 3,5 KW diesel
generator (230V)en als reserve een 2KW benzine generator. De zonnecellenopbrengst is voldoende voor stroom van begin april tot half oktober. De generator is en Samofa E108 W, een 1 cilnder watergekoelde diesel die door Samofa is ontworpen uit de luchtgekoelde Hatz 108. Deze Samofa was een generator op een RWS patrouillevaartuig. Samofa was de Samenwerkende motoren fabrikanten (Kromhout, Industrie, Brons), voor kleine scheepsmotoren. |
Kromhout |
2K3 |
Gewond
|
|
De revisie! | |
Machinekamer |
|
|